dinsdag 29 juli 2014

Gemaakt: oorbellen met parels

Ik heb me nog een portie druppelparels aangeschaft want ik vind dat ge daar zo'n toffe bellen mee kunt maken.
Zoals de volgende paren  bewijzen :

' deirdre '
Hier combineerde ik ze met koper en dat blijkt een geslaagde combinatie!
Met een mooie koperen wat art deco-achtige 
hangers en barokke kralenkapjes.
Ik heb gelukkig ook van die hangers een voorraad in huis gehaald want ook daar kan je mooie dingen mee fabriceren.
Deze bellen zijn  6 cm lang.

' deirdre '
 ' Marléne ' 
Ook met brasskleurig metaal zijn deze pareldruppels mooi , hier aan een bloemige hanger , met kleine kralenkapjes en schoon gemêleerde tsjechische glaskraaltjes.
Deze bellen meten ook 6 cm.

' Marléne '

En toen besloot ik de pathetische toer op te gaan door ' taarten ' van parelbellen te maken. Ze zijn er wat over vermoedelijk, maar ik begin ze hoe langer hoe meer écht te appreciëren...


' pathetic ' 
Ik wilde gewoon kralenkapbelletjes maken maar toen ik de kralenkapjes-met-pareltjes -er-al-aan eens ondersteboven draaide , bleek dat erg leuk te zijn.
Omgekeerde kralenkapbelletjes dus ;).
Ze zijn 4,5 cm lang.

' pathetic '

' dramatic ' 
Ik was er van overtuigd dat ik ook deze bellen uitgebreid gefotografeerd had maar ik vind alleen deze foto terug ... Geen idee wat er gebeurd is maar hij is in ieder geval erg duidelijk.
Dit zijn wel de ' gewone ' kralenkapbelletjes, al zijn het hier ( en ook hierboven trouwens ) best redelijk grote kralenkapjes.
Net zoals hierboven combineerde ik alles met  ( vermoedelijk ) kunststoffen parels en met zilverkleurig metaal.
Deze bellen zijn 4,5 cm lang. 

' dramatic '

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com