woensdag 27 augustus 2014

Oostende: Moet er nog zand zijn ?

In de laatste week van mijn vakantie - ze is nu voorbij, snif snif :( - ben ik nog een paar dagen met mama naar Oostende geweest.
En ik kwam zoals gewoonlijk met een grote vracht foto's terug. 
Met al die vakantie-uitstappen heb ik nu genoeg materiaal voor nog weken blogplezier :).
Met als extra voordeeltje dat ik er dan lang van kan nagenieten :).
Het begint hier trouwens hoe langer hoe meer op 'Vlaanderen vakantieland'  te lijken, vind je niet ?  :)

Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Deze bijdrage wilde ik niet te lang laten liggen want als je zelf nog wilt gaan kijken moet je rap zijn. 

Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Elk jaar is er ergens aan de kust een zandsculpturenfestival.
Zeer getalenteerde mensen maken dan allerlei beelden van zand rond 1 thema.
Dit jaar was het thema Disneyland Parijs... 
En dit jaar stonden de beelden in Oostende.

Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Voor mij was het de eerste keer dat ik ging kijken.
En ik was zwaar onder de indruk.
Eerlijk is eerlijk : de beelden vond ik niet altijd gelijkend genoeg ( Ik weet niet of Arno zo tevreden is met zijn sculptuur ;) ).
Maar als je weg denkt wie het eigenlijk moet voorstellen, zie je indrukwekkend goed gemaakte sprookjesbeelden.
De mensen die ze maken hebben talent, daar is geen twijfel aan ...

Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Dit kasteel was mijn favoriet ! Ik heb er dan ook heel veel foto's van gemaakt :).

Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Maar zie hoe romantisch !


En kijk eens naar die golfjes ! Knap gedaan hé ! 

Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Ik probeer altijd foto's te maken zonder mensen er bij op, maar dat lukte niet altijd.
Toch was het daar niet zodanig druk dat het onaangenaam was.

Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Dit festival zal zeker bij kinderen in de smaak vallen. 
Maar ook de mensen die genoeg ' kind ' in zich hebben behouden en die kunnen afstappen van het gegeven dat alles ' grote kunst ' moet zijn zullen er van genieten.
Ik vond het alvast oogstrelend en ook mijn moeder genoot ervan . 

Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Wil je ook eens gaan kijken ? 
Dat kan nog tot en met deze zondag, daarna verdwijnen de werken voor altijd in het grote niets ...

Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?

Het was trouwens niet simpel om foto's te selecteren voor deze blogpost.
Want er is zoveel te zien dat ik ook echt heel erg veel foto's heb gemaakt...
En dan kiezen welke wel en welke niet geplaatst worden ...
Vinden jullie dat ook soms zo moeilijk ? 

Oostende: Moet er nog zand zijn ?
Oostende: Moet er nog zand zijn ?


3 opmerkingen:

  1. Een mooie reportage waar je de talenten van de zandsculpturisten overduidelijk toont.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whauwww. Jammer dat wij er niet geraakt zijn, want Gaëtan had Star Wars geweldig gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com